Werkweek 4

29 mei 2018 - Langley Township, Canada

Op maandag zijn m'n ouders aangekomen vanuit Nederland om mij een week te komen bezoeken, we zijn de eerste avond uiteten geweest in het Langley, het dorp waar ik woon. Tot en met donderdagochtend heb ik gewoon gewerkt en daarna ben ik met m'n ouders naar Vancouver Island gegaan.

We zijn op de eerste dag op het eiland in Nainomo geweest, een stadje aan de oostkust waar we waren aangekomen met de ferry. De volgende ochtend zijn we naar Tofino gereden wat in het westen van Vancouver Island ligt. Om daar te komen moet je over een hele mooie route genaamd 'The Pacific Rim', op deze route kom je onder andere grote meren, 800 jaar oude bomen en mooie bergen tegen. Na 3 uur rijden zijn we uiteindelijk aangekomen in Tofino waar we tot zondag zouden blijven overnachten. Na dat we de eerste nacht erop hadden zitten zijn we vroeg in de morgen op een boot gestapt om beren die langs het water lopen te spotten, met succes want we hebben een paar zwarte beren gezien. Later op die dag zijn we nog met een watervliegtuig over de gletsjers van Vancouver Island zijn gevlogen.

De volgende ochtend zijn we weer naar de pond gereden die later weer heeft afgezet op het vaste land. Die avond hebben ik en mijn ouders nog gebarbecued met mijn stagebegelijders (beide Nederlands) en de volgende middag zijn ze teruggevlogen naar Nederland.

1. Marijke Koelewijn:
    6 juni 2018
    Leuk om je te volgen, fijn dat het goed gaat in je grote waggie :)