Inleiding

6 mei 2018 - Langley Township, Canada

Van 27 april tot 7 juli ga ik stage lopen in Canada bij het glastuinbouwbedrijf Village Farms. De locaties waar ik mijn stage ga volgen zijn gevestigd in Delta een plaats die een kleine 30 kilometer ten zuiden van Vancouver ligt. Village Farms is gespecialiseerd in de teelt van verschillende soorten tomaten en aangezien ik nog weinig ervaring heb in tomaten kan ik hier alleen maar heel veel leren.

Ik landde op vrijdag op Vancouver airport en ben daarna gelijk naar huis gegaan om te slapen door mijn jetlag. Op zaterdag ben ik door Maurice een Nederlandse medewerker van het bedrijf op gehaald om een auto te kopen. We zijn naar een auto dealer in New-Westminister gereden en ik heb daar een Chevrolet Trailblazer gekocht, eigenlijk is deze auto veel te groot voor mij alleen maar ik dacht laat ik eens gek doen.

Zondag ben ik wederom samen met Maurice naar de stad Vancouver geweest, de stad was super mooi en zeker als je de stad bekeek vanaf Cypruss Mountain een berg die tegen de stad aan ligt.

Maandag begon ik mijn werkweek met een rondleiding op 2 verschillende locaties en een kennismaking met het personeel en in de dagen daarna ben ik langzaam gaan meelopen met de werkzaamheden binnen het bedrijf.